29 januar 2014

1. division, Esbjerg - Evans 3½ - 4½

Det blev til en lille, men vigtig sejr på 4½-3½ over topholdet Esbjerg. Vi tilføjede dem dermed deres første nederlag i sæsonen.
Jeg så ikke meget af de andres partier. Jeg havde nok at gøre med mit eget. Min modstander spillede et fint parti og vandt fortjent.

Det blev hurtigt remis på de tre øverste brædter.

Det eneste jeg så var at Tihomir som sædvanligt stod godt. Og vandt. Godt spillet Tihomir. Du har stadig max. Lars Pedersen havde en kvalitet for en bonde, men jeg vurderede at modstanderen havde lige spil. Og remis blev det.

Henrik Svane vandt. Jeg så ikke noget af det, men det var i hvert fald en vigtig sejr for os. Godt Henrik! Søren Rix var den sidste der var færdig og der var ikke noget at komme efter. Remis.

Stillingen i gruppen er uhyre lige og meget spændende. Esbjerg fører nu med 24 points. De har altså 3 mere end vi har. Vi er nr. 4 men kun et halvt point efter nr. 2. Gruppens store overraskelse var at Aalborg vandt over SK68, og det betyder at Silkeborg og Springeren er bundpropper. Ret klart endda. De har et godt stykke vej op til redning, nemlig hele 3 points. Og det er meget.

Vi skal møde Springeren hjemme i næste kamp, og nu må heldet tilsmile os. Tror jeg…..

Per Skjoldager